Festival Internacional de Música Pau Casals
Entre l'11 i el 22 de juliol se celebra al Vendrell el 44è Festival Internacional de Música Pau Casals, amb l'amistat com a fil conductor. Casals i l’amistat, la fraternitat musical, són el lema d’aquesta edició del festival: ‘El fruit de l’amistat’. Casals cultivava l'amistat com un valor crucial, tant en la música com en la vida. Un sentiment de fraternitat musical el va unir a grans músics des dels inicis de la seva carrera.
Per això en aquesta 44a edició es destaquen els vincles excepcionals que Pau Casals va establir amb cinc grans músics que el varen acompanyar en totes les seves aventures musicals i humanístiques, des del primer Festival de Prada el 1950 fins a la seva mort el 1973. Aquests músics varen ser els pianistes Mieczyslaw Horszowski, Eugene Istomin i Rudolf Serkin, i els violinistes Alexander Schneider i Isaac Stern.
En la programació també destaquen altres relacions d'amistat a través de la presència de músics de gran renom que es van relacionar amb Casals: Jaime Laredo, András Schiff, Christian Tetzlaff i Jean-Guihen Queyras, entre d’altres.
L’Ajuntament del Vendrell amb la col·laboració de la Fundació Pau Casals i l’Associació Amics de l’Orgue del Vendrell, ha programant un total de 12 concerts a diferents punts de la capital del Baix Penedès a més d’una masterclass amb Matteo Imbruno (15/7), organitzada en col·laboració amb el VI Concurs d’Orgue del Monestir de Montserrat.